Sunday 5 February 2017

Kert tervek 2017-re

Tavaly megtanult dolgokat (pl.: májusban is lehet fagy, madarak és darazsak is esznek gyümölcsöt..) igyekeztem felhasználni. Azóta ugye  lett egy macskánk, aki előszeretettel használja a veteményest wc-nek... Szóval sokkal több mindenre szeretnék figyelni, hogy minél több legyen a hasznunk a befektetett munkából.


Hetek óta tervzem az ágyásokat, üvegházat, mit mikor és hova, hol ültessek, mivel vigyázzak a terményre.


A fokhagymát már január elején kiültettem, remélem nem lett túl késő, tavaly novemberben - decemberben ültettem ki. Vettünk még rebarbarát, mert imádjuk és a belőle készült házi lekvár nagy kincs lett. Neki az a sajátossága, hogy az első évben nem szabad szüretelni belőle, hogy megerősödjön. Kiültetésig
cserepekben lesznek, remélhetőleg azért hamarosan elmúlnak az éjszakai fagyok (hahaha) és nem foglalja bent a helyet.



Már ültettünk borsót, paprikát (narancssárga minit, sárga étkezésit és chilit), padlizsánt és fűszereket, természetesen közösen Jammyvel, ezek mind bentmaradnak, amíg az üvegház helyre nem rázódik. Jammy által ültetett borsó a negyedik nap kibújt - az általam ültetett mindenmás, meg se moccant eddig. Najó, a rebarbara megnyúlt kicsit. (A negyedik napon a borsó mellé tettem a fűszereket és megindultak azok is, így lehet hogy az ablakpárkány a kulcs, de inkább Jammy varázskeze, hiszen a fűszereknél is segített!)



Ültettem még a paradicsomot így februárra, illetve a veteményesbe kell ültetni még majd hagymákat (újhagyma, lilahagyma) és répát, illetve a burgonyát (megy veteményesbe és ültetőzsákba is - ez lesz a tesztem idén) kitettem csíráztatni márciusra. Idén szeretném újra megpróbálni a kukoricát, mert tavaly ugyan ültettem, de burgonya nőtt ki helyette. Idén az üvegházban tervezem nevelgetni és utána kiültetni, talán úgy megmarad. Paradicsomról is sokat tanultam, itt kb májusig meg se moccantak a növények, de utána bombaként robbantak be. Paradicsomot idén friss gyümölcsből ültettem, a magokat a paradicsomól szedtem ki és ültettem azonnal. Illetve tavaly kaptam egy újság mellé Heinz ketchup paradicsom magokat, azokat is elültettem kíváncsiságból. Kiderül.

Ki kell takarítani az eperágyást, megmetszeni a ribizlit, feketeribizlit és áfonyát. Tervezünk eszkábálni több ágyást is, de ahhoz lehet nem vagyunk elegek, mert eléggé sziklás itt a föld, lehet kell egy kisgép, de majd kiderül. Mindenestre az fontos, hogy ne legyen fagyott a föld. 

Tavaly nagyon sok terményt vesztettünk el madarak, meztelencsigák és darazsak ellen. Ribizliből egy falatot se láttunk, epernek a negyede jutott kábé nekünk. Igaz, borsót elrakni se enni nem tudtunk, mert Jammy beszippantotta a teljes terményt! De legalább jó helyre került.

No comments :

Post a Comment