Monday 24 August 2020

Van egy hobbim

Van egy hobbim, ki nem talalnad. Kerteszkedes, mini-gazdalkodas, farmerkedes. Probalom az eletunket onfentartova tenni, de ahhoz kell egy kicsit tobb minden. Elegge elerhetetlen ez jelenleg, de megprobaljuk. 

Kint elunk a baranyok kozott, a fiuk (igen, szeptembertol mar mind a ketto) sulija 15 perc setara van. Elegge faraszto ut, sok fel a dombra, le a dombrol resszel de mar mind a ket fiu lesetalta parszor, szoval ha jo az ido akkor ugy keszulunk.

Ez a suli az egyik csoda az eletunkben. Kis iskola, minden osztaly kb 8 fos, de nem tobb, mint 12. Minden tanar ismer mindenkit nevrol. Mindekit ismernek, tudjak, miben jo, miben botladozik (wobble ahogy ok hivjak). Nem rossz matekbol, botladozik. Azert mert egy kis segitseggel, vagy tobb probalkozassal mar megoldja. Nem hulye a gyerek, csak az o feje mashogy jar, a rugok, a fogaskerekek. Itt a tanarok ezt megfigyelik es ugy alakitjak annak a diaknak a programjat, hogy az szamara ertheto legyen. Orakon keresztul tudnek irni arrol, hogy mennyire szeretem a sulit, a tanarokat, az egesz intezmenyt ahogy van.

Ide jartam az elozo tanevben (meg elotte 3 evig) kerteszkedni a kicsikkel, onkentes segitokent az osztalyba. Volt, hogy laminaltam, vagtam papirkakat a tanarok helyett. Volt, hogy a sarokban ultem es diakok olvastak fel nekem hangosan, hogy gyakoroljanak. Volt, hogy amig a gyerekek bent tanultak addig en osszesoportem a leveleket az udvaron. Ezt mind onkentes alapon, mert IMADOM ezt a sulit. A hulye covidnak koszonhetoen szeptembertol nem tudok bemenni, talan kesobb, de ugye ezt senki nem latja. Viszont a kerteszkedos hobbim ott is elkezdtem.

Jammyvel elmentunk egy b&q-ba (otthoni obi kb), hogy vegyunk nehany viragot, fuszernovenyt , hogy felpimpeljuk az udvart a nyaron, meglepni a kicsiket. A fuszereket tepkedhetik, ott vannak a kerti jatek-konyha mellett. A bolt viszont meglepett minket, nem is kicsit.

Kozel £100 ertekben kaptunk adomanyt. Viragokat, fuszereket, foldet.
Tele is lett a kocsi :)

Igy esett, hogy a fiukkal eltoltottunk kb 3 napot az udvar rendberakasaval, a vetemenyes kigazolasaval. 

A legkedvencebb reszem volt az iskola bejaratanal levo kiskert rendbehozatala, bar ott meg allvanyzat van, mert a szomszedos hazat felujitjak eppen. De ime az elotte kep:
 
Tulnott pillango-bokor, elnyujtozodott buxus, kitaposott levendulak, gaz, es van egy ket eltaposott levendula ott. Kigazoltam, metszettem, ultettem es ez lett:

Ha az allvanyzat eltunik, majd tovabb csinositom. Nem tudom mennyire latszik, de van ott kovirozsa es mini levendula amiket magrol ultettem. 

Imadom a hobbim, barcsak lehetnek kertesz. De nem tudnek ilyenert penzt kerni. Ez kikapcsol, relaxal, imadom. 

Ime meg nehany kep, a suli udvarrol, ahova ultettunk:







No comments :

Post a Comment