Tuesday 24 November 2015

Vigyázz, kész, tyúk

Már régóta eldöntöttük, hogy tyúkokat fogunk tartani. Főként tojás miatt, de Tim lát esélyt vágásra is. Ez a gondolat már Magyarországon érett meg, annyira, hogy rokonoktól is tyúkos könyvet kaptunk tavaly karácsonyra.




Egy kérésem volt, hogy had válasszak én ólat. Mindenképpen olyat akartam, amit könnyen tudunk mozgatni és bírja a magyarországi fagyokat. Találtam egyet amibe beleszerettem, jó sokat spóroltam rá, leveleztem a gyártóval, és elszállíttattam Budapestre, majd két évet pihent a fészerben érintetlenül, és visszajött Angliába.

Na de pár napja jött a gyártó hirlevele: van lehetőség tojó farmról, minimum 3 - maximum 20 tyúkot _befogadni_, azaz a vágástól megmenteni. Gondoltam most, vagy soha és regisztráltunk 3 tyúkért.

De az ól még mindig dobozban... Így áthívtuk anyósékat ebédre, hogy Jammyzzenek amíg mi pár perc alatt összedobjuk a tyúk-ketyót. Hm, leírás szerint fel óra a ház, 40 perc a futtató.




Nekünk ez kicsit több, mint 2 óra lett... Esőáztatta leírás, szétrepedt ujjak, lefagyott orr, de kész!

És most gyakran ránézek, próbálom odaképzelni szegény tyúkokat, akik most még szűk helyen, tápon élnek, napfényt még sosem láttak. De hamarosan megtanulják a szabad életet és ha mi is megtanultuk őket akkor kapnak nagyobb futtatót és még több havert.

Szombaton megyünk értük!

No comments :

Post a Comment